HAAKSBERGEN – De Haaksbergse Uitdaging houdt volgende week donderdag 14 november de derde Beursvloer. Verenigingen, stichtingen en ondernemers gaan met bemiddeling van een matchgroep kijken wat ze voor elkaar kunnen betekenen. Oftewel: sponsoren met dichte knip.
Marjolein Beskers hoopt dat de derde editie van de beursvloer de definitieve doorbraak betekent voor de Haaksbergse uitdaging. ,,Verenigingen en stichtingen hebben wensen en die kunnen al dan niet voor een tegenprestatie worden ingewilligd door het bedrijfsleven. Maar dan moet men elkaar wel weten te vinden. Daar is onder meer deze beursvloer voor bedoeld. Verenigingen en stichtingen worden hier gekoppeld aan ondernemers als ze iets voor elkaar kunnen betekenen. ”
Gerrit Jan Hilderink is als mede-eigenaar van ICT bedrijf Nubix man van het eerste uur van de Haaksbergse Uitdaging en lid van de matchgroep. ,,Die telt zeven leden met een groot netwerk. Niet alle zeven zijn ondernemers. Ook iemand met een groot netwerk, die nauw betrokken is bij het verenigingsleven, maakt daar deel van uit. Die matchgroep zouden we graag uitbreiden. Hoe groter het netwerk, des te meer matches ontstaan.”
Zelf heeft hij een mooi voorbeeld van zo’n match. ,,Het Gilde Haaksbergen legde de vraag neer van jaloezieën voor de werkplaats aan de Industriestraat. Wij hadden toevallig jaloezieën over en die hangen daar nu voor de ramen. Daarmee is aangegeven dat maatschappelijke sponsoring door het bedrijfsleven vaak helemaal geen geld hoeft te kosten. Dat is ook het doel van de Haaksbergse Uitdaging. De andere partij kan worden gevraagd voor een tegenprestatie, maar dat moet niet perse.”
Verenigingen en ondernemers die benieuwd zijn hoe het werkt, kunnen donderdag een kijkje nemen bij Wegdam Foodlink in het gerestaureerde CLV gebouw aan de parallelweg. Aanvang 20.00 uur. De deur gaat om 19.30 uur open.
Foto: De beursvloer vorig jaar bij de MBS.